
Cashcow Award
Nxchange wint
Nxchange wil de Cashcow-stemmers bedanken voor hun stem, waardoor wij met gepaste trots de Cashcow Awards: 'Beste Crowdfundplatform' in ontvangst hebben mogen nemen.

Marleen Evertsz, Co-founder en CEO Nxchange

Nxchange wil de Cashcow-stemmers bedanken voor hun stem, waardoor wij met gepaste trots de Cashcow Awards: 'Beste Crowdfundplatform' in ontvangst hebben mogen nemen.
Betaalbedrijven profiteren van de verschuiving naar e-commerce en maken gebruik van nieuwe omzetkansen door hun technologie in te zetten om traditionele retailers te helpen bij de overgang naar deze nieuwe 'omni-channel'-wereld.
Bijna twee maanden van lockdown en winkelsluitingen hebben geleid tot een wereldwijde stijging van de online retailverkoop. Volgens de Bank of America vond 30% van alle kaarttransacties in de VS in mei online plaatsvond; een stijging van ongeveer 15% in vergelijking tot voor de invoering van social distancing. Fysieke winkels zullen op een gegeven moment weer opengaan, maar het is moeilijk te kwantificeren hoelang deze online-verschuiving op de langere termijn zal aanhouden. De verandering in het klantgedrag als gevolg van de pandemie zal langdurige gevolgen hebben. Voor het eerst is online retail doorgedrongen tot nieuw leeftijdscategorieën (45 jaar of ouder) en nieuwe productcategorieën (boodschappen, gezondheidsproducten).
Belangrijker nog is dat de penetratiegraad van e-commerce vóór Covid-19 aangaf dat er nog veel groei in het vat zit. Het aandeel van online in de detailhandel is meer dan 20% in China, schommelt rond de 15% in de VS en het VK, maar blijft onder de 10% in Europa en Japan.
Nxchange wint
Cashcow Award

Marleen Evertsz, Co-founder en CEO Nxchange